وبلاگ حوزه بسیج دانش آموزی امام سجاد(ع)

به bdghir.blog.ir خوش آمدید

این وبلاگ برای اطلاع رسانی ارسال خبر طراحی شده است و توسط مدیر فضای مجازی حوزه بسیج دانش آموزی مدیریت می شود.

بایگانی

چگونه یک وبلاگ نویس خوب باشیم ؟

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ

در این مطلب سه نکته اساسی رابرای شما شرح می دهم.سه نکته بعدی در روز بعد:

۱.دقت کرده ای خیلی از وبلاگ ها تکراری هستند و شبیه به هم؟!یک مطلب را میتوانی حداقل توی ۱۰ تا وبلاگ پیدا کنی.

اینترنت با این همه گستردگی اش،وقتی کسی بخواهد در مورد مطلبی جست وجو کند،دست کمش جناب گوگل صدتامنبع بهش معرفی می کند! با این شرایط ،حالا مثلا وقتی تو می خوای در مورد یک اتفاق مهم کشورت مطلب بنویسی مثل روز ۹دی ،به این فکر کن چرا دیگران باید آن صد منبع را رها کنند وسراغ وبلاگ من بیایند؟واین یعنی این که تو تصمیم گرفته ای متفاوت باشی.

یک وبلاگ نویس حرفه ای می گفت:“وبلاگ حاشیه است.متن نیست”.می فهمی؟یک مثال می زنم.همه ی ما مسابقه ی فوتبال را نگاه می کنیم ،از هر شبکه و هر ساعتی که پخش بشود،برایمان فرقی نمی کند،ولی بعد از فوتبال اکثر ما ،میرویم سراغ برنامه ی نود عادل فردوسی پور،وکمتر سراغ برنامه های ورزشی شبکه های دیگر می رویم.چرا؟!چون حواشی فوتبال را بهتر نشان می دهد.فوتبال همان فوتبال است،

تعداد گل ها دربرنامه شبکه سه وشبکه ورزش همان است،ولی آن چیزی که باعث شده متفاوت شود نوع نگاه و حواشی آن است.

حالا فکر کن مثلا می خواهی در مرد ۹دی بنویسی،خب همه ی کسانی که دراینترنت دنبال ۹دی می گردند از جزئیات واقعه به خوبی مطلع می شوند.ولی اگر تو بایک خاطره از خودت یا پدرت،یا دلنوشته ای از خودت،به این موضوع بپردازی ،آن وقت مطمئن باش که یک وبلاگ منحصر به فرد داری.

پس باید مطلب تو در وبلاگت منحصر به خودت باشد وخودت آن را خلق کرده باشی:)

index

۲.تعداد بازدیدها وتعداد نظرات یک وبلاگ ،همان قدر که می تواند برای تو مهم باشد،همان قدر هم می تواند که بی اهمیت باشد.

بی اهمیت است ازاین جهت که هدف اولیه وبلاگ فقط نوشتن توست،یادت نرفته که اصلا چرا وبلاگ زدی؟!پس مهم نیست که چند نفر آن را می خوانند وچند نفر برای آن نظر می دهند.

والبته مهم است ،چون باعث سنجش جذابیت مطالبت می شود.

خلاصه این که نباید نه از آمار زیاد وبلاگت به خودت ببالی که دیگر من شدم یک وبلاگ نویس حرفه ای،نه با آمارکم وبلاگت،نا امید بشوی و دست از وبلاگ نویسی برداری.خیلی از وبلاگ نویسان مطرح کشورمان،در سالهای اولیه ی وبلاگشان کمتر از روزی ۱۰۰بازدید کننده داشته اند،ولی امروز آمارشان بیش از ۱۰۰۰تاست.

۳.اجازه بده که مخاطب فقط سرگرم مطالب وبلاگت باشد.آدم وقتی به وبلاگ بعضی ها سرمیزند گم می شود!.از اهنگ زمینه های ملایم ومذهبی ،

تا کد های اچ تی ام ال که مثلا از بالای وبلاگشان باران می بارد،تا تبلیغات وتصاویر شلوغ پلوغ وقالب های رنگارنگ. مطمئنم که تاحالا این وبلاگ ها را دیده ای.

من که هیچ وقت حواسم جمع مطالبش نمی شود.تورا نمی دانم.

4.تیتر خیلی مهم است.
فکر کن دنبال مقاله ای باشی برای طرز تهیه ی سالاد شیرازی!عنوان یک مقاله هست:”چگونه سالاد شیرازی درست کنیم؟”وعنوان مقاله ای دیگر:”آخرش سالاد شیرازی اشک مرا درآورد! “است.
حالا اگر با مقاله ای با موضوع سالاد شیرازی ولی باعنوان دومی برخورد کنی چه حسی داری؟
عنوان یادداشت،تابلو وویترین یادداشت توست،پس سعی کن همان قدر که برای نوشتن مطلب وقت می گذاری ،بیشتر از آن را صرف پیداکردن یک عنوان کنی.

images.jpg123

۵.سروس ارائه دهنده ی وبلاگ بیش از آنچه فکرش را بکنی مهم است.این را وقتی که ۴یا۵سال وبلاگ داشته باشی می فهمی!
من خودم تا پیش از این به همه ی دوستانم سرویس پارسی بلاگ(نه پرشین بلاگ)را معرفی می کردم،واقعا امکانات خوبی در اختیار یک وبلاگ نویس می گذاشت.ولی امروز،با آمدن سرویس های قدرتمند بیان،من فقط سرویس blog.irکه متعلق به شرکت بیان است را پیشنهاد می کنم.
یکی از مزیت هایی که شاید به درد خیلی ها بخورد این است که فضایی را برای بارگذاری اطلاعات از جمله عکس و صوت و…،آن هم با حجمی قابل توجه،به وبلاگ نویسان ارائه می دهد.مهم تر اینکه هیچ تبلیغاتی ندارد ورایگان است.بهتر ازاین را کجا پیدا میکنی؟!

۶.نظرات وبلاگ ،می توانند فعال ترین بخش وبلاگت باشند،حتی فعال تر از اصل وبلاگت.
وقتی یایدداشتی روی وبلاگت می گذاری وافرادی نظر می دهندتو با پاسخ دادن به نظرات،یک گفت و گوی فعال را شروع کرده ای.پاسخ دادن به نظرات مخاظبینت چند مزیت دارد:
اولاً:به مخاطبینت احترام گذاشته ای
دوماً:این را می فهماند که تو چقدر به وبلاگت اهمیت می دهی ومدام ان را چک میکنی،و این یعنی وقتی وارد وبلاگت می شوند احساس می شود که تو آن طرف وبلاگ داری به آنها خوش آمد میگویی.

  • Amin safari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی