وبلاگ حوزه بسیج دانش آموزی امام سجاد(ع)

به bdghir.blog.ir خوش آمدید

این وبلاگ برای اطلاع رسانی ارسال خبر طراحی شده است و توسط مدیر فضای مجازی حوزه بسیج دانش آموزی مدیریت می شود.

بایگانی

شعر از غلامرضا محیط در باره روز دانش آموز

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت یوم الله 13ابان ماه روز دانش آموزتوسط غلامرضامحیط

بنازم دانشت ای دانش اموز                     که امروز روز توست ای دانش اموز

غرورت را بنازم علم بیاموز                    که چون خورشید وماهی دانش اموز

 

مبادا گوش بسپاری به نا اهل                   رفیق بد چو مارست دانش اموز

سبک فکری مکن جانم بیاموز                که دانش بهترین گنجست ای دانش اموز

 

برو بنشین و از مادر بیاموز                   پدر راجوردیگرکن اطاعت دانش اموز

غرورت زیر پا له کن تو از نو              موئدب تر بزرگان راسلام ای دانش اموز

 

معلم گرچه دیدی نیک بنگر                   که اوبعدازپدر دلسوز توست دانش اموز

کج اندیشی ولج بازی نکن تو                چو گرخواهی موفق تر شوی  دانش اموز

 

توکل کن خدایت نیک بنگر               که ازاودوست بهترنیست برایت دانش اموز

تو ناراحت نکن از خود معلم                   که اوخیر تو ودلسوزتوست دانش اموز

 

پشیمان میشوی فردا چه سودی             گر  از اشعار من هم سر بتابی دانش اموز

برو قران ان راه بلاغت بهتر اموز         که خیری برتراز ان من ندیدم دانش اموز

 

زبانم چوب شد صدبار گفتم               کلاس ودرس جدی گیرنه شوخی دانش اموز

دومطلب هم بگویم با معلم                 که چون فرزند خود بنگر توبا اودانش اموز

 

من این پندونصیحت لازمم نیست                که من اویز کردم اردبیزم دانش اموز

چو درست را نخوانی من چه گویم         که من صدبارگفتم خود گواهی دانش اموز

 

توسرگرمی ومن ناراحت از تو             موبایل همراه تو دشمن توست دانش اموز

چه می بینی در این شیطان کوچک       که این شیطان توراگمره کند ای دانش اموز

 

من از همراه گوشی گله ام نیست             که من از شر ان بسیار ترسم دانش اموز

به این گوشی وهمراهت تو بنگر           چرا این قدرزیبا وقشنگ است دانش اموز

 

اگر گویم که این خوبست یابد            به من گویی از این بهتر چه باشد دانش اموز

تو روزی می رسی برحرف من لیک        پشیمانی من افسوس افسوس دانش اموز

 

 

 غلامرضا محیط    پاییز 1393

 

 

 

  • Amin safari

نظرات  (۱)

لبخند
labkhaaand.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی